نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل

امروزه با توجه به مشغله های کاری افراد خانواده حضور یک پرستار برای نگهداری سالمند و کمک به بهتر شدن شرایط زندگی افراد مسن لازم و ضروری به نظر میرسد.
اهمیت رفتار پرستار سالمند و چگونگی نگهداری از سالمند در منزل و تجارب او موجب می شود تا فرد سالمند بتواند در شرایط خوب و  با آرامش در محل سکونت خود نگهداری شود.
مراقبت سالمند برای پرستار منزل هر چقدر هم که سخت باشد، اولویت کار قرار می گیرد.

وظایف پرستار سالمند با توجه به شرا یط سالمندان متفاوت می‌باشد.
در بحث نگهداری و مراقبت از سالمند موضوع مهم هنگام استخدام پرستار سالمند این است که افراد خانواده باید تمام نیازهای والدین خود را به صورت دقیق و صحیح برای پرستار سالمند شرح دهند.

سالمندان ممکن است خلق و خویی تند داشته باشند، و این پرستار سالمند است که با رفتار خوب و تجربه کافی در مورد نگهداری از سالمند در منزل، به بهترین شکل ممکن از سالمند عزیز نگهداری کند.
پرستار سالمند در منزل کلیه امور منزل مانند آشپزی، تمیز کردن خانه، بردن به حمام، یادآوری داروهای سالمند و هم صحبتی با او را باید انجام دهد.

انتخاب نگهدار سالمند حرفه‌ای

انتخاب پرستار جزو بخش های مهم نگهداری سالمند در منزل است. پرستار سالمند باید توانایی ارتباط برقرار کردن با والدین شما و همچنین توانایی انجام امور شخصی آنها را داشته باشد. یک پرستار سالمند حرفه ای که از یک سازمان یا موسسه دارای مجوز درخواست می شود بهترین گزینه برای کمک به سالمندانی است که با وجود ناتوانی جسمی نیاز به یک زندگی مستقل دارند.

قبل از استخدام نگهدار سالمند در مورد توانایی های او سوال کنید. پرستار سالمند حرفه ای باید آموزش هایی در مورد رفتار با سالمند و چگونگی نگهداری سالمند در منزل و همچنین اطلاعات پرستاری مهارت های لازم را داشته باشد.

خدمات نگهداری و مراقبت از سالمندان شرکت پارسا مهر جایگزین مناسبی برای درمان در بیمارستان است. بدیهی ست در این شرایط بیماران، از حضور افراد خانواده در منزل و حمایت عاطفی و مراقبت دلسوزانه آنها نیز بهره برده که روند بهبودی را سرعت می بخشد.